Alla inlägg under augusti 2011

Av Belinda Möller Sudders - 29 augusti 2011 22:51

Har spenderat dagen med Julia idag, vi åt lunch & var sociala med lite folk! =) nu ikväll tog jag en skön dusch, gjorde smoothie & kollade på "water for the elephants", & herregud vad blödig jag är, så fort det handlar om djur så är dags för tårkanalerna att få jobba lite ;) riktigt bra film för er som är intresserade!


har precis bäddat till sängen & funderar på att krypa ner snart.

imorgon kanske jag tar en sväng ut till mormor, sen behöver huset städas hos mig & alle så det blir nog min uppgift ;) hihi, men jag klagar faktiskt inte!


jag vet precis hur mina planer ser ut i framtiden, & jag hoppas att min mage vill gå med på det om ngr år också, för att orka ta hand om en hel del djur gäller det att magen också vill vara med, men jag tänker inte låta den ta över mig helt! Djur är verkligen någoooot jag alltid har velat jobba med/ ta hand om! så det tänker jag göra också!


nu ska jag avsluta detta inlägg & ni får sova så gott!

puss&kram!

Av Belinda Möller Sudders - 28 augusti 2011 19:41

Igår hade jag en fantastiskt rolig kväll, förade hos danne & jossans place innan vi kollade läget på marknadsfesten (vilket sög) .. men hos danne & josse skrattade alla, & sara & robin visade sin rätta (roliga) sida :D haha! herregud :D runt ett tiden drog vi oss hemåt, kände att de inte gav så mycket där nere på saharaplan ;)


Idag har jag & mathilda varit på hund & katt pensionat i järnforsen för att kolla läget, ska lämna milo där i en vecka när vi åker till turkiet, det blir nog jätte bra & han trivdes med tjejen som har hand om det! Hon visade även en katt dom fått in som behöver ett nytt hem, & jag blöding som jag är tog upp det med alle dirr när jag kom hem så vi funderar på att ta henne så hon får ett hem! =) Men ni ska inte tro att jag överger tusse, för det skulle jag ALDRIG ngnsin göra, min ögonsten <3


nu såhär på kvällen tog jag & alle en skogspromenad, riktigt skönt ute! & nu målar han lite i hallen & jag ska väl snart fixa lite kvällsmat.. sen får det blir en film hoppas jag =)


 

Av Belinda Möller Sudders - 26 augusti 2011 10:12

I helgen känner jag för att göra något extra kul! :) Jag vill åka till Göteborg, linköping eller ngt annat roligt ställe.. Men vet att det inte hinns med denna helgen iaf.


Ska nu umgås med syster en stund till innan hon åker =/ & senare träffa Julia en sväng, alle slutar tidigt idag så vi ska nog hitta på ngt kul, Mathilda skulle komma hem vid 12 idag med så hon kanske också vill hitta på ngt, vem vet ;)


Imorgon äre marknad i hultan, jag har bara varit en gång när jag var liten på den, så vi kanske tar oss en kik ;) & på kvällen var vi tydligen bjudna till danne & josse för lite fest! =)


   

Av Belinda Möller Sudders - 25 augusti 2011 21:58

Idag var syster & jag uppe med tuppen för att tvätta lite, senare under dagen åkte vi ut till pappa en sväng, pratade allmänt & syster sa hejdå för hon åker tillbaka till umeå imorgon :/ blandade känslor...


Åkte senare ut till systers pojkväns mamma för att rida hennes hästar, vi tog en riktigt mysig sväng i skogen för att senare avsluta i padocken :) riktigt skönt att äntligen få sitta på hästryggen igen & bara stänga av allt, man tänker verkligen inte på ngnting alls när man rider i skogen & när man sedan hamnar i padocken så tänker man ju bara på att få hästen till att göra det man vill! :) Det blir absolut fler ggr & oftare.


Körde S till djursdala efter ridturen för att senare åka hem & slänga mig i duschen, åka tillbaka till djursdala & hämta för att sen åka hem & äta en mysig middag tsm med familjen!


Imorgon ska jag spendera så mkt av dagen som möjligt med S innan hon åker, sedan träffan Jullan en sväng! =)


nu ska jag väl krypa ner i sängen & läsa min bok som jag egentligen skulle haft med mig till turkiet & läst på den långa resan hem & dit men den är för bra för att sluta läsa, så jag får väl helt enkelt hitta en ny inför resan ;)


godnatt! -.-

Av Belinda Möller Sudders - 23 augusti 2011 12:07

Började dagen med en sväng till sjukan för att lämna lite blodprover!

hann även en runda till båda banken & apoteket. har lite att fixa med nu innan vi åker till turkiet den 14 sep.. hittar inte mitt pass heller så de kan nog vara dax att leta fram de ;) Jag brukar faktiskt ha koll på vart jag lägger de, men just när man behöver det som mest så är det borta.. minns inte vart jag la det senast vi kom hem från tunisien?


Har precis ätit lite lunch med syster nu & ska snart träffa Mathilda för att hitta på ngt bus ;)


imorgon åker jag & syster till vvik en sväng, sen förbi mormor på vägen hem!


kände väl att jag inte hade så väldigt mkt att skriva just nu ...  får nog avsluta nu.


härligt väder iaf ;) pusssss

Av Belinda Möller Sudders - 17 augusti 2011 18:16

Hallå! :) Idag har jag spenderat min dag med Jullan, vi drog ngr varv på stan & fixade jeans till henne & käkade lite lunch! =) & nu sitter jag hos mamma & myser med min misse (som har fått sina klor klippta nyss med) samtidigt som jag kollar när syster gör sig iordning inför kvällen ;)

& om ca 40 kmr alle in & då ska vi käka på bryggan!


Igår var jag & alle i Ullared en sväng, hittade mest saker till huset som är bra att ha & lite sånt, åt bacon som man kunde slå ihjäl ngn med, så hårda & misslyckade va dom ;) men men, alla kan väl inte vara bra på att steka de ;)


Imorgon har jag inga planer än faktiskt, vi får väl se vad dagen har att erbjuda. Fredag ska vi ta en tripp till Linköping för att handla mer färg till väggarna som tog slut igår, & i samma veva ska vi hämta ny bil! ;)

Lördag ska mormor, mamma, syster & sebbe komma ut & hälsa på oss en sväng, se hur det blev med dom nya rummen,  & en fika ska ju hinnas med :)

Söndag blire lite jobb med Julia igen ;)


Skulle ha velat se den nya pirates filmen, men den gick inte ikväll i västervik, så får ta det nästa gång den går.. :)


Kanske skulle fixa iordning lite nu innan Alle kommer! :)

Pusspuss på er! ;)



Av Belinda Möller Sudders - 5 augusti 2011 18:25

Men visst är det så? Att skadeglädje är den sanna glädjen?! haha, tyck vad ni vill så tkr jag de ;) höhö


Jobbat sen i måndags & idag la jag i en högre växel för att vara ledig imorgon, då åker jag & alle en sväng till Öland, ska bli skönt! :)

Va ju i Köpenhamn förra helgen, & tog även götet en natt med, & det var riktigt kul att för det första få vara ledig ifrån jobbet & sen komma ifrån denna skithåla ett tag med! En vacker dag flyttar också jag härifrån ;D


jaja, nu till vardagen. Idag va jag & syster hos mormor en sväng & gjorde saft, lättare än vad man tror faktiskt :p Kom hem nu så satte mig på balkongen en sväng & syster gick ut & gick en sväng, riktigt skönt väder ute! :) klagar inte iaf!


Jobbar på söndag igen, sen har jag bytt bort mina dagar nästa vecka för att sedan jobba på söndagen helgen efter igen! Har inte många dagar kvar nu :D


nu ska väl jag fixa upp lite här hemma, eller så slappar jag vidare på balkongen! ;)

pussss!



Ibland hoppas jag att marken du går på går sönder ...

Ovido - Quiz & Flashcards