Alla inlägg under januari 2011

Av Belinda Möller Sudders - 31 januari 2011 11:36

Hejhej! :)

Är ni nästan helt återställd, fortfarande bara halsen som krånglar men de ska nog också snart gå över, om jag har lite tur :p

 

Va i Göteborg i helgen & hämtade en bil åt alles pappa, var en händelserik resa de med :p sov både lite dit & hem, men körde också en bit hem :p från jönköping och hem, inte dåligt för att vara mig ;D

På kvällen blev de mat hos mamma & sen även en film, sen körde vi lite folk, sen va vi lagom trötta & somnade som stockar när vi kom hem! :)

 

Igår va jag duktig & städa hela huset, lagade mat, fixade med tvätten & lite sånt. Jag som aldrig brukar göra så mkt på en dag, men nu har jag lärt mig att sånt också måste göras om man har eget :p På kvällen blev de världens bästa julia, vi va ute & gick en sväng & sen åkte hon iväg på lite hemligheter, & jag träffade på Jimmy & följde med han hem en sväng & pratade lite skit :p

 

Just nu sitter jag här, ska göra mig iordning lite nu tänkte jag! :)

 

Hade nog inte så mkt mer att säga denna gången :p

 

Ha de så fint! :)

Puss&kram ...

8

Av Belinda Möller Sudders - 26 januari 2011 19:22

Har inte jätte mycket att skriva idag mer än att jag inte har ngn feber längre, utan att de bara sitter i halsen nu! :/ lite tråkigt de med, men jag knaprar mina halstabletter. :p

 

Tänkte att jag slänger in "8 snabba" om mig ist :p

 

1. Är sjukt bakterierädd, då jag tvättar händerna minst 6 ggr om dagen.

2. Håller andan när jag går förbi folk jag inte känner. ( har mkt md 1:an att göra)

3. Måste alltid få sova dom timmarna jag behöver för att känna mig nöjd.

4. Blir sur om jag är hungrig & inte har ätit på ngr timmar.

5. Älskar kakor.

6. Tycker om när täcket är kallt innan man ska lägga sig :p

7.  Hellre köttsoppa (mammas) ist för tacos.

8. Tycker inte om att spara pengar. (vilket jag måste lära mig).

Av Belinda Möller Sudders - 24 januari 2011 21:25

säga att jag lever trots att jag "trodde" att jag va dödsjuk :s

nä, men så illa äre inte riktigt. :p

började känna mig lite dålig redan i fredags, men trodde mest de va en liten förkylning. I lördags blev de lite sämre men kunde ändå vara uppe och fixa & städa lite smått.

Men i söndags när jag vaknade, var huvudet tungt som bly & jag kunde varken vända på mig eller resa mig från sängen, trodde helt ärligt att jag skulle dö när som :/ så har jag nog aldrig känt innan när jag haft feber. :/ tog mig upp efter ngr timmar, men förflyttade mig bara in till soffan till lite större tv ;D

Hade visst smittat alexander med så han vaknade också med feber och förkyld :/

stackarn åkte & jobbade idag iaf men han skulle vara hemma & vila imorgon då han kände att febern tog över hans kropp.

 

Har vilat hela dagen idag, har bara varit uppe & hämtat mat & nu kvällsmat.
Annars har jag legat på min plats i soffan med kudde & täcke, mamma var och köpte tidningar & glass till mig förut så jag ska friskna till! :)

Hoppas på att bli frisk snart, vilket jag tror :) Jag som precis hade lyckats sluta med nässprayet också, men nu är jag där igen! :( ååh!

 

Mer än så har jag faktiskt inte gjort, har inte orkat så mkt mer faktiskt!

Kanske inte det roligaste inlägget för er som läser, men det är ju vad jag gjort dom senaste dagarna! =)

 

Nu; de okända & efter de filmen "Mr nobody" :)

 

ha en fin kväll hörrni! :)

Pusspuss

Av Belinda Möller Sudders - 20 januari 2011 23:06

Godkväll på er allihopa :)

Hoppas att ni haft en bra dag!

 

Min har varit helt okej faktiskt, känns bara som att dagen har gått så sakta ;s

Alle var som sagt & besiktade bilen & hör o häpna att den gick igenom helt & hållet :) Efter de lagade jag lite mat, blev kassler & pommes :D

otroligt gott & efter de var jag såååå mätt!

Brukar ju alltid äta kvällsmat då jag gått ner 3 kilo sen min mage började krångla, (så 5-6 kilo ska jag gå upp nu igen!) Så jag försöker alltid äta så mkt som jag orkar, men idag sa de stopp. :p var fortfarande mätt sen vi åt!

Men nu kurrar min mage ska jag säga, & jag som inte orkar gå upp ur sängen! :/ ååhh..

 

Kollade en film förut med, S.W.A.T hette den :p

den va faktiskt värd att se, visst att jag somnade i 10 min i början, men det behövde jag för att orka se hela, då mina ögonlock inte ville hålla sig uppe i början :p 

 

Imorgon ska jag eventuellt simma på morgonen, får se om jag får med mig alle, han skulle tydligen till skogen tidigt & göra ngt :p Sen ska jag in till stan hade jag tänkt! :)

 

Man kanske skulle sova då?!

är ju värt att tänka på,

Godnatt på er iaf! :)

Puss!

 

  

 

Av Belinda Möller Sudders - 20 januari 2011 12:30

uppdatering här ännu en gång ;s


Mamma har hunnit fylla år & jag hoppas att hon hade en bra födelsedag! :)

Vad har jag gjort mer då?!

Minns knappt vad jag skrev i förra inlägget & är alldeles för lat för att gå tillbaka och kolla..


Den mesta delen av tiden tar min mage kål på mig, men de står jag ut med till den 8 feb då jag ska tillbaka till sjukan för att få svar, som jag hoppas iaf!

Har gått med de alldeles för länge nu. Somnade med magont igår & vaknade med skiten imorse, de är ju då man inser hur bra dagen kommer bli! ;)


Nehe, men har iaf hunnit duscha idag, & gjort mig iordning lite.

Alexander ska besikta bilen om en stund. Senare kanske vi simmar eller gör ngt annat roligt, vi får helt enkelt se!


Är de inget annat roligt som hänt som jag kan dela med mig av till er?!

Hm, nae jag tror nog inte de va, :/ förutom att de börjar närma siiiig våren nu! :D


Nu ska jag pyssla om min älsklingskatt som ligger här bredvid, tror han vill bli kliad på magen ;) höhö!


Ha de såbra tills vi höörs nästa gång!

Pusspuss :)

 

  

Av Belinda Möller Sudders - 12 januari 2011 13:09

Idag vill jag gratta min mamma som fyller år! :D

Stooooort grattis till henne!   

 

Har precis dammsugit & lite här hemma, ska snart springa bort till tempo & handla lite med! :) Igår gjorde jag faktiskt inte allt för mycket måste jag säga,

skrev som sagt nästan klart mitt CV, då jag bara har personligtbrev kvar nu! :)

Men de ska gå lika bra de med tror jag! :)

 

Framåt kvällen ska jag ut & gå med Jullan! :) syyynd bara att de snöade inatt, jag som hade såna vårkänslor igår när solen va framme & snön började smälta lite :(

buuhu!

 

Jaja, har inte så mkt mer att skriva, med tanke på att jag inte riktigt vet vad som händer mer idag än att fira mamma! :)

 

Hörs sen!

Pusspåer!

Av Belinda Möller Sudders - 11 januari 2011 12:50

Hallå igen!

Har precis suttit & skrivit på mitt CV, ska skriva personligbrev med :)

är såååå sugen på ett jobb nu, jag vill ju vara en moneymaker som faaan ;D

haha! ska snart göra mig iordning lite & åka ner till stan & fixa med lite hemliga saker, mamma fyller ju år imorgon & vet att hon läser detta så kan ju inte skriva ut allt ;D  sen ska jag ner till hennes jobb & äta med henne! :)

Har en mysig katt här som ligger i soffan & steker i solen, han älskar solen den där kötten ;D

 

Ja, vad mer? Jo, jag & alle hade inflyttningsfest i fredags,

taack så jätte mycket alla som kom, & tack för alla fina blommor & presenter vi fick.

Ni är så gulliga! Festen var riktigt lyckad, om man bortser det som hände på slutret så var deeen riktigt awesome, :) får bli fler gånger, haha! :)

Kom i säng runt halv fem på morgonen, lagom trött dagen efter, ;D

men då vare ju bara börja städa, men de gick ju galant de med!

Kan ju inte sluta skratta åt Julia som sprang runt & hade visning för alla i huset, hon visste ju mer än mig vart saker & ting fanns ;D haha ja herregud ;D Jag gillllar hennnne, min fina vän <3

 

Körde syster & sebbe till Linköping i söndags med, dom skulle åka tillbaka till Umeå :/ tråååkigt! Men jag ska åka upp dit i Maj, så åker vi tillbaka tillsammans hem hit sen! :) ska bli ruuligt! :)

 

Igår lekte jag med Mathilda & Jullan i stort sett hela dagen!

Vi åt kinan, sen köpte vi feta godispåsar & gottade oss, mer än så säger jag inte! :D

Va hemma runt halv tio, kröp då ner bredvid min pojk & sov som en stock!

 

Tänkte förövrigt göra om designen lite här,

när jag väl har bötjat så bara ändrar jag mig hela tiden eller så blir jag uttråkad, men ska försöka denna gången med lite bättre saker! :)

 

Nehe, men om jag skulle kila då!

Ha deeee!

Puss&kram!

 

Av Belinda Möller Sudders - 3 januari 2011 12:22

Vad konstigt de känns att skriva "2011".

Redan nytt år & det känns som om 2010 bara sprang iväg.

Nu längtar jag till sommaren, ÅH vill ha nu!!!! Fick skrapa rutorna imorse, åh fy de va en plåga, de satt som berget så de va som att komma ut från gymmet när jag va klar med de ;D haha. ( inte riktigt så kanske ) men NÄSTAN!!

Jag tror på detta år, att det kommer bli bättre än 2010 ;D

 

Nyår va helt okej kväll, de va lugnt & vi va hemma redan runt halv två :p

Det va kul & inte överdrivet med folk! :)

Började med malin & kim kom till oss för middag, sedan rörde vi oss mot stan till Robert där folket väntade :)

 

Nu ska jag snart ner till cubus & kolla om jag hittar ngt roligt klädesplagg.

& sen skulle vi visst en sväng till parfymeriet ;D

ska först fixa kattens öra, han har fått öroninflammation den stackarn,

åh min bebis, men snart är han helt återställd & slipper ha ont längre. <3

 

Bilder sen jul & sånt kommer, när jag orkar överföra från kameran till datorn, men ska ta tag i det så småningom :) LOVAR! ;-)

 

Ha en fin dag!

Pusss!



Ovido - Quiz & Flashcards