Alla inlägg under juli 2011

Av Belinda Möller Sudders - 25 juli 2011 13:56

Hallå hallå, ( vet aldrig hur jag ska börja mina inlägg) har ni samma problem? ;)


Är ledig idag, har inte gjort så mycket idag än så länge. Har bakat lite muffins, tänkte toppa det med ngn god vitchoklad över sen med, & så funderar jag på att åka ut till mormor & fika dom ;D Kan väl bli uppskattat?


På tal om annat, herregud vad det åskade här om natten, aldrig varit med om ngt sådant innan, :o vaknade av värsting smällen, & fattade först ingenting. Min lille katt sprang & gömde sig stackarn, så rädd va han. Men kan säga att jag hade gjort samma sak om jag va han ;)

Sen sas de att de skulle bli värre åska nästa natt, men tacka för att det inte blev det.


I lördags åkte iaf jag, alle & henke upp till stugan för att fiska lite kräftor, när vi kommit ut på sjön började det spöregna, vilket va mindre kul! Men när vi skulle hämta upp dom så hade vi iaf tur med vädret. :) Gick sedan upp vid fem på morgonen för att ta upp nästa omgång, då var jag riktigt trött kan jag säga, men gick & la oss sen igen & vaknade runt halv tolv. Fick iaf 4 kg kräftor, vilket var rätt bra :)


Igår tvättade jag bilen, fixade in sängen i gästrummet och tog det allmänt lugnt. :p Eftersom att alltid jag brukar lyckas med det mesta så har jag åkt runt med ganska så jätte lite luft i ena däcket, så igår när vi skulle fylla det så small de, haha :) så åker numera runt med ett reservdäck vilket ser lite roligt ut med 3 19" däck & ett pytte ;D haha men det är snart fixat.


Eftersom jag nästan aldrig vet hur jag ska avsluta mina inlägg så vill jag iaf skänka flera tankar till Norge! både sörjer & lider med dom. <3


Av Belinda Möller Sudders - 21 juli 2011 21:51

Idag är det cirka gurka 3 månader sen min operation!


Sitter just nu & kollar på ett av mammas favoritprogram med henne & syster. Har jobbat idag, kände att det var lite stressigt på jobbet idag, men vill inte riktigt låta stressen komma ifatt mig & knacka mig på axeln.. Men det är bara att kämpa på! :)

Efter jobbet åkte jag & syster ner till stan en sväng, hon köpte lite textiler :p Efter det åkte vi hem & fixade lite käk! & Senare åkte vi ner till stan igen & köpte lite glass & kollade sommartorget. & gissa vad vi gjorde sen? Jo, köpte en stor godispåse ;) Men ni ska inte tro att den är slut ännu, det finns mkt gott kvar att äta av när det passar ;D


I helgen hade jag & alle tänkt fiska kräftor, vi får väl se om jag lyckas hålla mig vaken hela natten ;) haha


nu ska jag väl fortsätta kolla klart på tvn :)

ha det fiint allihopa! :)


pusspusss

Av Belinda Möller Sudders - 19 juli 2011 11:02

Godmorgon :)

har precis käkat lite frulle, ska bara ta mina vitaminer också snart!

Kollar lite på Våra bästa år också samtidigt, men vet inte riktigt om det har börjat spåra ur lite ;)


Är ju ledig idag, så tänkte baka en sockerkaka, men sen kom jag på att vi ska till Mathilda på fika sen med så jag kände att jag ville att min lilla mage skulle få vila från "mkt" socker idag! :)


Så funderar på att åka ut till pappa & säga hejdå, för han åker till Italien imorgon i en vecka! & i samma veva ska jag se om det finns ngr blåbär på kullen! ;) hihi. 


Ska hämta miin bästa Jullan i södra vi senare med, för att sedan bege oss till Mathilda som sagt. Ska nog göra mig iordning lite nu & sedan får vi se vart bilen tar mig ;) hihi




fuck you right baaack... ;)

 

Av Belinda Möller Sudders - 18 juli 2011 21:17

Hallå! :) Hoppas ni alla mår bra & att ni haft det bra.

Jag har inte skrivit på ett tag, men nu tänkte jag uppdatera er lite!


Har hållt på mkt hemma nu på övervåningen när alexander haft semester, så ena rummet är tapetserat & klart. Har fått in sängramen & madrasserna ska in med snart, fått upp en spegel & tavla, men det ska finslipas :) kommer nog bli riktigt bra!


Har jobbat mest också i veckan, var ledig i onsdags iaf :)

I fredags spenderade jag kvällen med mat & en film hos julia & tom, riktigt trevligt! :)

Kollade på "Faster" den var riktigt bra faktiskt, sevärd iaf! ;)

& i Lördags så impulsade vi, jag, mathilda & julia & drog ner till festivalen, det ångrar jag inte för herregud vad kul vi hade! :D skrattar fortfarande åt kvällen, bäääästa kvällen på riktigt länge. <3


Känns som att sommaren har gått riktigt fort, har ju inte hunnit med allt jag vill riktigt, men får se till att boka in lite nu snart framöver. Nästnästa helg åker vi till Gotland iaf, & jag ska även hinna en tripp till Öland & Ullared innan sommaren vill ge sig av!


Idag har även jag & syster varit på lite äventyr, kändes inte bra att ha en låg bil när vi skulle köra på skogsväg, ;) tog även en tur till skogen med mamma & syster på kvällen & nu har vi ätit lite kvällsmat! :p


Imorgon ska jag, jullan, syster & mamma på sminkrådgivning hos Mathilda, kan bli intressant! :)


ne, nu ska jag se om de finns ngt att kolla på tv! :) sov gott mina änglar.

puss&godnatt. <3

Av Belinda Möller Sudders - 1 juli 2011 20:56

Hallå igen! :)


Har ju som sagt fått lite gjort förra veckan, tänkte lägga upp lite bilder på hur det blev! :)



 

Hittade en spegel som jag tänkte göra om lite, ska ha den på övervåningen i gästrummet när det blir klart! :)


med lite pill & idéer så kan det ju bli bra.

& såhär blev det ...

  Är rätt nöjd iaf. Det behövdes ju inte mer än lite färg, så :)


Fixade med en "kruka" också så kanske hittar en liten plats i trädgården ngn gång..

  Såhär snygg va den innan ;) haha..


  & blev tillslut såhär! :)

Av Belinda Möller Sudders - 1 juli 2011 17:50

Sjukdomen som jag lever med heter: Crohns tarmsjukdom


Jag blev diagnostiserad: Februari 2011

 

Men jag har haft symtom sedan: År 2010

 

Den största förändringen jag har behövt göra är: Att acceptera min sjukdom

 

De flesta människor tar för givet att: Jag klarar detsamma som dom & äta precis allt

 

Det värsta med morgnar är: Att jag inte riktigt vet om magen är sur eller glad

 

Varje dag tar jag (antal) mediciner och kosttillskott: Folacin & B12, slutade precis med kortisonet

 

När det gäller jobb och karriär så: Vill jag inget hellre än att jobba med djur & hoppas på att min mage också pallar med det

 

Folk skulle bli förvånad över att få veta: Hur det är att få ha levt med så mycket smärtor som jag under ett helt år

 

Det svåraste med att acceptera min nya verklighet har varit: Att försöka acceptera att jag inte längre kan äta vad som & att jag blev akut sjuk

 

Något jag aldrig trodde att jag kunde göra trots min sjukdom, men som jag klarar av är: att lära mig leva med denna diagnos. Jag är trots allt en väldigt glad och lycklig person

 

Den allmänna uppfattningen om min sjukdom verkar vara: Att lite magont är väl inte hela världen

 

Något jag verkligen har saknat att få göra sedan jag fick min diagnos är: Att ha allt under kontroll och göra precis det som faller mig in

 

Det var väldigt svårt att ge upp: spontana saker, jag har heller inte riktigt gett upp något jätte speciellt

 

Om jag kunde få en dag som jag kände mig helt frisk från allt, då skulle jag: Springa i skogen & tjoa av glädje och äta allt som jag tycker är gott


Min sjukdom har lärt mig: Att absolut inte ta något för givet & jag uppskattar varenda liten sak här i livet mer nu

 

Men jag älskar när personer: Visar omtanke & förståelse

 

Mitt favoritmotto/citat/textstycke som får mig att uthärda de värsta stunderna är:Never give up!


Det här skulle jag vilja säga till någon som nyss fått sin diagnos: Att det verkligen går att klarar detta, låt inte sjukdom ta över dig & överge aldrig dina drömmar utan försök hitta andra vägar för att nå dem!

 

Något som förvånat mig med att leva med en sjukdom är: Läkares okunskap och ovilja att ta reda på om sjukdomen

 

Det snällaste någon gjort för mig någon gång när jag inte mått bra är: Att det alltid funnits personer som ställt upp på mig & fått mig att glömma min dumma sjukdom


Det faktum att du läser den här listan får mig att känna: glädje över att du tog dig tiden att göra det!

 

 

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards