Alla inlägg under februari 2010

Av Belinda Möller Sudders - 28 februari 2010 20:53

hej & hallå allihopa, nu är jag hemma igen!

har verkligen inte bloggat ngt nu när jag varit i Norge.

haft fullt upp hela tiden, =)

men nu så är jag hemma igen, mkt lång resan.

tänkte berätta den lite kort!

 

Vi åkte som sagt i söndags, först till jönköping & sen göteborg,

bytte i göteborg & vidare till Oslo.

sen från Oslo med nattåg till Bergen! :)

var framme efter en hel dags resa.

men den gick himla bra!

När vi kom fram till Oslo för att vänta på tåget kom vi på att vi inte ätit ngt på hela dagen så vi letade fort upp en "pressbyrå" & köpte mat =)

 

När vi kom fram va vi trötta efter resan, så medans debbie & sofia jobbade låg jag & julia på soffan hela dagen. träffade även en av killarna i huset men varken jag eller julia fattade ett enda ord av vad han sa på norska! ;)

 

På tisdagen va debbie & sofia lediga så då åkte vi till stan & kollade i affärer, var också på godaste baguette stället! träffade även på en kille som ville fota oss & ha med oss i norska tidningen! :)

 

Onsdagen va debbie ledig så då umgicks vi med henne! :)

senare på dagen gick jag & julia ut för att skotta, men de va sjukt mkt snö så vi gav upp till slut, så när en av killarna kom hem insåg han att vi skottat ute han så de va bara för han att hämta skyffen & börja skotta för att kunna ta sej fram till huset. ( Julia & jag gjorde de nog värre än va de va innan ) men vi hade kul! :D

 

Torsdagen vaknade jag med jätte ont i hela kroppen, trodde först bara det var för att jag sovit dåligt & varit kall, så sofia va ledig så vi tog en promenad för att handla lite. visade sej sen när vi kom hem igen att jag åkt på feber så det var bara att lägga sig i sängen för resten av kvällen! :/

 

Fredagen va vi uppe tidigt för hemfärd, tåget gick vid åtta på morgonen & vi va hemma runt halv ett på natten! ännu en lång resa hem!

men vi har haft jätte kul i Norge dom här dagarna & de va kul att träffa syster igen! <3

vill redan tillbaka! :D

haha & julia & jag va nere i affären nästan varje dag & köpte kakor & godis. tror nog vi alla fyra tjejer hade otroligt ont i magen!

 

Helgen spenderade jag med min älskling, :)

nu har jag sovit på soffan ett tag & jag är fortfarande ganska trött.

ska sova nu snart för att orka upp till skolan imorgon!

 

godnatt nu allihopa!

blev ändå ett ganska långt inlägg! :)

( bilder från norge kmr snart )

Av Belinda Möller Sudders - 21 februari 2010 11:14

nu är det bara en timme & en kvart kvar tills vi åker :)

då blir de först jönköping-göteborg-oslo-bergen! :)

herregud hur ska vi klara alla dessa byten ;)

haha, de går nog jätte bra :)

är framme på måndag morgon, alltså imorgon så vi kommer nog inte sova mkt inatt alls.

varken julia eller jag kan sova på tåg, ^^

 

sitter nu här med min pojk, jag kommer ju sakna han när jag åker.

men det klarar vi! :)

kommer också sakna min mamma såklart, <3

men vi ses när jag kommer tillbaka igen,

nu ska jag se framemot att ha kul med tjejerna i norge! =)

 

jag ska nog packa ner det sista & sen fixa lite annat också,

mysa med min pojk också såklart.

älskar dej alexander <3

 

& mamma om du läser detta så älskar jag dej med! =)

 

ha de såbra nu alla hemma, & ta hand om er på lovet :)

puuusss!

Av Belinda Möller Sudders - 20 februari 2010 09:38

Julia & jag åker som sagt till Norge imorgon! =)

kommer hem på fredag igen, så blir ett par dagar där borta,

kan bara säga att det ska bli skönt att komma iväg härifrån ett par dagar.

& resan kan nog bli händelserik också ;)

 

nehe, ska snart träffa Julia o fixa lite mer inköp till resan imorron,

och måste packa också för det har jag inte gjort än, haha :)

ikväll blir det nog bara film med pojken. mys det med

 

kommer såklart sakna min mamma när jag åker iväg <3

 

nu ska jag kila,ha det fint! PUSS

Av Belinda Möller Sudders - 18 februari 2010 19:37

tänkte bara uppdatera mig lite så ni vet att jag lever.

imorgon är jag ledig, har inga lektioner & hur awesome är inte det?! :D

& nu är det också lov desstuom. det ska inte spenderas i vimmerby, utan jag & julia åker till Norge på söndag & kommer hem på fredag! :)

jag gillar läget, ^^

följde med julia hem idag mä. ;p

vi fixade lite med biljetterna & även hälsade på hos hennes gamla lärare =)

 

nu väntar jag på min man som ska komma hem ngn gång,

vi ska köööpa stoor godispåse & sen hem & kolla film,

jag lär somna, om jag inte hinner göra det nu i tangentbordet. (vilken smäll man skulle vakna av ;d haha )

jaja, trött tjej! :)

 

ska spendera min dag med plugg imorgon, känns inte som jag gör annat.

men sånt är nyttigt det med. ;D

 

nuså, nu ska jag dra mig. :)

ha de så bra nu allihopa & hoppas ni får ett fint lov :) <3

puuss!

 

  

 

 


Av Belinda Möller Sudders - 17 februari 2010 18:42

hejhejhallå, har inte skrivit ngt på länge ser jag.

men har haft fullt upp med plugg, känns bra att få så mkt som möjligt gjort nu med.

bara två dagar kvar & sen är det lov, & det innebär norge :D

jag längtar! <3

 

igår blev det att gå till julia, hon fixade jätte god mat & sen åt vi semla ;D

hon kom på att de var ngn dag då man skulle äta typ semla ;D

haha, så vi fixade de med ;p

efter de skulle vi kolla biljetterna till norge, allt blev bara kaos & vi gav upp :)

men nu har hon fixat & löst allt sa hon, tur jag har henne ;D

 

imorgon är det svenska prov & jag är inte sugen på att plugga,

svenska kan vi ju redan, känns inte som om jag är så intresserad av vad gammal svenska är, ajah. allt kan inte vara kul ;p

 

ska nu börja plugga mer på svenskan & även göra min annons & massa som ska in imorgon :/

ska ääven mysa ner mig i soffan med miiin katt :D han är så mysig min plutt ;D

 

ha det så fint allihopa :) puuss!

 

Av Belinda Möller Sudders - 14 februari 2010 21:26

& idag är det alla hjärtans dag!

så mys ju, inte för att jag känner att det är något speciellt med det men iaf! :)

eftersom älsk skulle åka & jobba ikväll så blev de bio igår istället,

snabba cash & den va bra. lite låång kanske bara! :) men alltid mysigt med bio med min älskling! va värsta snöovädret när vi skulle åka hem från västervik.

& hjälp så halt det var också!

men vi kom hem oskadda =)

 

idag åkte alle & jag till mamma för att äta lite middag innan älsk skulle åka & jobba! :) mamma & anders hade gjort jätte god mat.
ikväll har jag bara kollat film & tagit det lugnt.

imorgon är de skola igen & jag är inte ett dugg pepp på det :/

men aja, nästa vecka äre ju faktiskt lov så det ska bli skönt.

den veckan spenderas i norge hoppas jag! :)

 

nu ska jag snart krypa ner i sängen,  mkt mkt mkt tråkigt att gå & lägga mig utan min pojk, men jag ska alldeles snart ringa honom :*

 

saknar även min syster! <3
  

Av Belinda Möller Sudders - 12 februari 2010 17:32

vaknade av att klockan ringde som vanligt imorse, men låg kvar lite längre.

som senare resulterade i att jag fick springa upp, men hann de gjorde jag! :)

hade en lektion som vanligt på fredagar, ska egentligen ha två & sluta vid elva men sista lektionen har vi inte haft på länge nu så slutar kvart i tio! :)

great (y) somnade när jag kom hem från skolan & vaknade igen vid fyra :/

& jag som skulle ha städat, inte för att de är så stökigt men ville bara plocka lite.

vaknade jätte hungrig ( så kan de gå om man slarvar med maten ) & bad älsk ta med mat hem efter han slutat jobba! :)

& de betydde att jag fick välja mat som han skulle laga till mig, gu så snällt!

 

sitter nu & kollar på top chef, blir bara hungrig av det! ;D

haha, jaja ikväll blir de ta me älskling till affären & köpa gooodis!

namnam! ^^

ska ringa mamma nu & se vad hon har för sej, bästa! <3

ha en fin helg allihopa!   

  

Av Belinda Möller Sudders - 11 februari 2010 21:41

kände för att uppdatera mig lite såhär på kvällen! :)

satt & läste lite olika bloggar & gu så kul de är att alla ska bråka om småsaker.

haha, vem som gjorde vad & vem som sa de & bla bla! :D

det är underhållande för mig iaf!

 

jag tänkte se grannfejden nu klockan tio, får hoppas jag kan va vaken så länge bara. kan nog somna vilken sekund som helst =/

men det som är såå bra ju, vill inte missa!

ska nog fixa iordning i min säng nu så jag kan krypa ner & kolla på tv.

min pojk skulle alldeles snart ringa med, får inte somna då.

haha, brukar annars få höra ett antal dagar efter " älskling, ring gärna mig innan du somnar denna gång " haha & ni kan ju tänka er att han säger det med den retligaste rösten med! :O

nu ska jag krypa ner! :)

 

  
förövrigt, ser ni någon likhet mellan oss?
vissa tkr vi är twins, vissa ser heller ingen likhet.

är vi verkligen syskon?!

Klart vi är, :D
världens bäästa syster som snart kommer hem från norge! :)   



Ovido - Quiz & Flashcards